Workout

Een tijdje terug las ik een berichtje op twitter over een zogenaamde ‘7 minute workout’. Ha, dacht ik, elke dag zo’n workout doen, dat lijkt me wel wat. Temeer ook omdat ik al die oefeningen die ik al zo lang doe wel heel erg veel beu was. Ik dacht, als ik die nu laat vervallen, dan doe ik die workout en dat levert me een heleboel tijdwinst op.

Goed, de app geïnstalleerd en op 24 februari was het zo ver. En ach, onnozele gans die ik daar was: ik vond die eerste keer zo meevallen dat ik dacht ‘doe er nog ff eentje bij’. OMG!!! Dat heb ik geweten: spierpijn. Wat zeg ik SPIERPIJN MET HOOFDLETTERS!!! Au, au, au …
7-minute-workout
Enfin, hierboven dus de oefeningen en inmiddels gaan ze me, op nummertje 11 na,  heel goed af.

Na een aantal noodgedwongen rustdagen na 25 februari ben ik vanaf 28 februari dus maar wat rustiger begonnen. Het ging en gaat me echter goed af en inmiddels doe ik dus regelmatig twee of drie keer een workout. Want hé, wat is nu 7 minuten, die zijn natuurlijk zo om. Het heeft me alleen nog geen echte tijdwinst opgeleverd want tja, die workout staat op mijn tablet en vaak denk ik ‘ach, nog even wat woordjes leggen’, ‘nog even facebooken’ of ‘nog even naar numfeud’.
Screenshot_2016-04-13-19-40-49 Screenshot_2016-04-16-21-29-41
Maar verder vind ik het wel lekker eigenlijk en heeft het niet meer doen van de oefeningen niet geleid tot weer vaker hoofdpijn. En met de inmiddels ontsloten bonussen is er ook wel wat variatie in de oefeningen. Na de workout(s) stap ik dan ook nog even op de hometrainer en heb ik mijn dagelijkse portie beweging wel weer gehad.

Zou het iets voor jou zijn, zo’n workout? En hoe zit het met jouw zelfdiscipline?

13 gedachten over “Workout

  1. Ik heb dat ook eens geprobeerd, we hebben zelfs gewichtjes in huis gehaald, en ik hou dat een tijdje vol, een week of twee, en dan verwatert dat om ten slotte helemaal te stoppen. Ik moet snel resultaat zien of dat motiveert me niet genoeg om voort te doen :-)

  2. ik vind ‘m er wel pittig uitzien, en het zal goed zijn voor sterker worden, maar qua conditie is 7 minuten intensief natuurlijk niet de manier. dan doe ik liever een uur lang iets minder intensiefs en dat doe ik dan ook meestal. toch heb ik het plaatje net opgeslagen, even kijken of er nog wat oefeningen bij zitten die ik kan verwerken in m’n wekelijkse schema..

  3. Nou, ik heb het na die ene keer dat het me zo’n spierpijn had opgeleverd niet nog een keer aan gewaagd ;-)

  4. Ik heb die disipline ook niet, daarom sinds januari sportschool.
    Kleinschalige sportschool.
    En ik moet je zeggen dat ik ervan baal dat ik momenteel niet kan/mag sporten.
    Over 5 weken pas weer.
    Maar knap van je!

  5. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de tweede zwangerschap mezelf al tip keer heb voorgenomen om weer meer te gaan bewegen… tot nu toe nog geen actie ondernomen. O, toch wel: ik fiets 3 keer per week naar m’n werk (15 min enkele reis), maar zo’n work-out, da’s zo’n gek idee nog niet… nu nog mezelf een schop onder m’n kont geven he?! :) Goed dat jij dit doet en dan meteen zo fanatiek, haha.

  6. Nee, echt niks voor mij!
    Ik heb die discipline niet. Ik vind het al erg om oefeningen te doen die ik van de fysio opkrijg voor mijn arm.. gelukkig gaat het al wat beter, maar echt niet dankzij die oefeningen ;-)

  7. Ik moet oefeningen doen van de fysio ivm hielspoor. Maar behalve de hiel bijten die ook heel vals in je kuiten. Mén wat een spierpijn!

  8. Zo’n workout, daar doe ik niet aan, maar aangezien ik wel een yogasessie houd, is dat eigenlijk gewoon bijna hetzelfde :)

  9. Nee… Zo’n workout is niets voor mij… D’r zitten er een paar bij die ik consequent fout die met blessures tot gevolg.
    Ik houd het bij 2 tot 3 keer in de week rennen (als mijn lijf het toestaat), 1 x in de week fitness (met ongeveer dat soort oefeningen maar wel met corrigerende begeleiding) als mijn werktijd het toestaat, 6 x in de week de plank (opbouwend schema en alleen als ik er aan denk) en 1 x in de week maak ik tegenwoordig tijd vrij voor yoga..

    Eigenlijk best wel veel allemaal…

    En dan drink ik nu mijn water op, trek mijn renschoenen aan en ga bibberend de dijk op om samen met Evy een rondje te lopen.. ByeBye…

  10. Een of twee keer per week ga ik naar de sportschool, de oefeningen op het plaatje komen daar ook aan bod. Verder loop ik thuis -tig keer per dag (nodig of onnodig) trappen omhoog en omlaag, wandelen we zo’n 4 avonden per week een rondje door het dorp en dan heb ik het nog niet over het tuinwerk in onze (grote) tuin …. kortom beweging volop, laat mij maar met een gerust hart NF en WF spelen :-)

Reacties zijn gesloten.